Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Little Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Annur Humaira

Lilypie Angel and Memorial tickers

Arwah Akak

Lilypie Angel and Memorial tickers

**Click Here**

Thursday, October 13, 2011

..:: Lonely Ranger @Secret Recipe::..

Salam sayang kepada sume umat Islam yang tersesat ke blog x seberapa ni..

Seyes lama gilos x update ape2 entry sbb mmg blur tahap dewa + ade personal prob yang harus aku settlekan yang smpai skrg x settle2 lg...even xde org nak baca entry tp aku still nak bgtau gak nape aku x update blog..suke hati aku la kan..blog aku, so aku just syok sendiri..ade aku kesah??

Hari ni dalam sejarah, seyes boring giler xde ape nak wat aku pun tgkla ceramah Ustaz Kazim 
( bak kata org makanan rohani as a breakfast )

Then abis je ceramah aku pun switch on NTV7 nak tgk Martha Stewart Show...topic arini "Asian Noodle"...


Ni la aunty Martha yang famous kat America tu....

Dalam show tu dia ade invited chef from Jepun yang mmg bekerja kat one of the famous Restaurant in NYC..tunjuk la cara2 nak sediakan mee soba..
( Japanesse Soba Noodle )...
Ni la ghupenya Mee Soba tu....(pic from google)


Mee soba ni sangat menyihatkan sbb mee dia diperbuat dr gandum yang telah dikisar halus..segala info korang leh klik kat SINI utk cara2 pembuatan nya, nak resepi cr sendirik okes...

Patu sorang lg Chef dr Singapore untuk tunjukkan cara menyediakan Laksa Johor...


 Laksa Singapore yang rasa lebih kurang ngan laksa Johor...
(pic from google)


Laksa singapore ni dah common sgt kat Malaysia ni sbb Singapore kan jiran kita..so familiar la..ape pun ttp x leh lawan Laksa Penang n Laksa Kedah yang meletoppsss gitewww...hewhew..geliew akewww....




So citenye camni lepas je aku tgk program ni aku pun kalut la google sal mee soba n laksa ni...tetiba teringin siot nak makan mee soba ni...teringat lak kat Secret Recipe ade mee ni..tapi dia masak lak Salty Beef with tomato salad utk lunch..nak tak nak aku kena gak makan masakan dia sbb kang kecik ati lak...tp aku makan sikit je la nak simpan perut kang...aku ni cepat ngidam benda yang bukan2...
2-3 ari lepas aku ngidam nak makan Spaghetti Aglio e Olio..smpai ari ni lom wat lg tp sume bahan2 da beli..sok2 je la aku wat...


Lepas zuhur je aku pun siap2 la nak g CS nak settle kan bil Digi aku n Maybank...LONELY RANGER la katakan..so trs g lepak kat Secret Recipe..sorang2 lak tu...niat hati nak makan mee soba, tetiba otak bertukar lak..trs order laksa singapore n oreo shake chocolate...smpai je trs acara merasa...guess what??? nmpak cam best tp rasa cam jahanam...maybe bukan taste aku kot..tp mase aku makan kat Secret Recipe kat Melaka dulu cam sedap je..( ye ke secret recipe cam lupa la pulak )..tipon dia tanya kot2 dia nak ape2..dia x mo katanya..aku pun trs makan dua tiga sudu then blah...FRUST OKES....dah le sensorang...if x konpem dia bebel kat aku makanan x sedap la..ape la...huh...


Tp ape pun Spaghetti Bolognaise n New york Cheese Cake dr Secret Recipe dia mmg terbaik dari ladang..sebelum blk sempat aku menapau pic xde sbb aku style x suka sgt snap pic kat kedai makan..aku pemalu la katakan..(sbb sensorang, cube kalo ade Ikin haha )


 New York Cheese Cake 
(pic from google)


p/s - dua tiga menjak ni asyik teringin nak makan spaghetti carbonara, aglio e olio ngan cake...nape neh....dalam proses belajar memasak pasta...


Tak tau ape motif aku masukkan pic si Remy Ishak ni..tp dia icon muka melayu yang sangat macho bg aku...encem siot...

Ni plak aktor yang paling aku minat dlm dunia, wakakaka...Paul Walker ( yg dlm fast n furious tu ) sbb encem gak...cair waklu



- THE END -

Salam sayang dari fatiha nur a.k.a noorfa






















No comments:

try

click tau