Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Little Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Annur Humaira

Lilypie Angel and Memorial tickers

Arwah Akak

Lilypie Angel and Memorial tickers

**Click Here**

Tuesday, June 30, 2015

..Puasa....Pregnancy??? Great Time :..




Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Alhamdulillah ..terima ksih Ya Allah kerana mengizinkan aku merasai pengalaman yg indah ini....Moga baby ku selamat hingga aku melahirkannya...Amin..

Last few weeks....

Isnin aritu dah pergi ke klinik pakar utk wat pengesahan kandungan...ikutkan LMP usia kandungan aku dah 6 minggu...tp sbbkan aku ovulated lambat so doktor ikut ukuran kantung yang baru berusia 5 minggu...

Alkisahnya, aku mula2 nak pergi ke Klinik Pakar di Subang Perdana, tp doktor plak xde..dan kitorg trs ke ke tmpt scan di sek 13 Shah Alam....disebabkan aku berpuasa dan pundi kencing aku kosong, jadi scan pun x nampak....sbb selalunya doktor akan suruh minum air utk penuhkan pundi baru diorg akan scan....tp ai is puasa kan....

Tak puas hati, aku ajak suami pergi Hospital Umra (Hospital Pakar Wanita) di sek 13 juga...Dr yg scan pun bgtau benda yang sama, tak nampak ape2 sbb pundi kencing kosong, so Dr suggest buat TVS ( Trans Vaginal Scan )...sbb Dr takut andai kandungan luar rahim....aku punya la sebak...sedih...dan rasa kecewa mase tu....hopefully baby aku tak menyorok...ye la dah menunggu lebih dari setahun...mother instinct membuak2 dan aku yakin anak aku still menyorok2 lagi..huhu 

Alhamdulillah lps je wat TVS, dr jmpa kantung baby aku yg berusia 5 minggu....kecik comey je dan terletak elok dalam rahim...legaaaa hati Allah je yang tau...according to Dr, normal utk kandungan yg berusia 5-6 minggu utk nmpak kantung je especially bg yang ber masalah irregular period sbb tak tau bila waktu conceive berlaku...

Doktor sarankan utk dtg lgi seminggu dua untuk scan lagi, mase tu insyaAllah dah blh nmpak baby n heartbeat, tapi andai berlaku sebarang pendarahan, trs je dtg ke hospital semula untuk check up...setakat ni Alhamdulillah xde sebarang pendarahan berlaku...cuma alahan aku dah makin teruk...nasi langsung tak blh telan....

Benda tu menyebabkan puasa aku dah 4 hari tinggal sbb kan alahan yg teruk....pastu aku tukar style...aku amik oat and susu anmum + kurma waktu sahur...dan berbuka elakkan makan nasi...lebihkan jus buah dan skrg asyik2 makan laksa....Alhamdulillah alahan aku makin berkurang..ni kira cukup je 7 minggu aku akan pg scan baby lagi...nak skodeng baby tgh buat ape lam perut...nyorok lagi or dah nak main cak kun cak ngan ummi and abbi dia..haha...

Moga semuanya selamat dan Moga Allah pelihara kami berdua dan baby dalam kandungan ku ini...aminnnn

try

click tau