Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Little Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Annur Humaira

Lilypie Angel and Memorial tickers

Arwah Akak

Lilypie Angel and Memorial tickers

**Click Here**

Wednesday, June 17, 2015

..:: Ummi To Be - My Pregnancy ::.. (TTCian Journey)

ALHAMDULILLAH...

SYUKUR SYUKUR YA ALLAH...U listen our prayers...

First of all nak minta maaf entry ni x de tujuan utk mengguriskan hati TTCian yg lain...cuma sebagai satu coretan indah yang berlaku dalam hidup aku sebagai memori dan mungkin sedikit ilmu untuk dikongsi....

Even benda ni maybe kecil je utk sesetengah pihak tapi besar maknanya utk aku dan suami...sbb ni adelah kandungan pertama aku mean is my first baby tp anak ke-4 untuk suami aku...suami dah pun ade 3 anak dara dgn bekas isteri pertama...

TTC aku berlaku selama 1 tahun 5 bulan tapi 5 bulan yg terakhir ni je baru aku betul2 concentrate on this matter...sejak berkahwin 1 tahun 5 bulan lalu aku x pernah sekali pun lekat mengandung, tambah2 lps je kahwin, period aku cuma dtg 2 bulan pertama je., itu pun ting tong...dan seterusnya tak dtg langsung selama 9 bulan...mmg aku glabah sesangat tp mase tu aku pilih untuk berubat secara tradisional dulu..berurut...pergi perubatan Islam...minta org kiri kanan tlg doakan aku..org nak g mekah je mesti aku selitkan permintaan utk doakan aku agar mengandung. buah kurma nabi, buah zuriat dan lain2...sedihnya rasa bila suami dah mcm teringin sgt nak baby since anak2 dia duduk jauh ( duduk dengan bekas isteri)...


Dan lps je aku selesai dgn perubatan Islam aku dptkan nasihat pakar berkenaan dgn ketiadaan period selama 9 bulan...lama tuuu..,means aku tak ovulate lnsung dalam 9 bulan pertama pernikahan aku..such a bad experience..aku dapatkan rawatan di Mahkota Medical Centre dan doktor sahkan ade cyst dalam rahim dan rahim kiri aku sedikit membengkak cuma tak berbahaya dan akan hilang bila period aku kembali normal..jd doktor cuma bagi aku vitamin dan ubat turun period je, seandainya period aku turun 3 bulan berturut2 seperti biasa, baru aku akan dibekalkan dengan ubat subur..Alhamdulillah lps je consume ubat tu period aku turun...lega nya hanya Allah je yang tau..dengan bulan2 seterusnya period aku lancar..Allah menguji rupanya...

cukup je 3 bulan aku dptkan ubat subur untuk cuba mengandung dan doktor bekalkan clomid 100mg utk 1st cycle...at the same time aku beli satu alat yg dipanggil OPK (Ovulation Prediction Kits) untuk monitor hari aku betul2 subur...rupanya waktu subur aku lambat dan aku cuma detect waktu subur pada CD ke 22..mase tu mmg bed dancing every alternate day hahaha....


Seminggu lepas tu, aku dah rasa lain mcm...perut sebu tak mcm selalu...walaupun waktu period aku belum smpai, hati ni tak sabar nak cek, dan first cek naik 2 line yg sgt2 kabur...guna strip yg murah giler tu...

Tunjuk kat hubby, dia kata awal lagi ni smbil senyum2 dan kata aku dah pregnant...tp riangnya hati cuma Allah je yang tau....tak puas hati, aku pergi guardian beli 3 ;asi jenis yg mahal sket...


 Jenama Dip n Tell..nampak tak still kabur2 lagi

Zoom sket dalam cincin tu...
Time ni period aku pttnya lg 5 hari.....pastu aku google dan ade yg kata maybe Evaporated Line...so hampa kejap...tapi ttp x putus asa....esoknya cek lagi...

Brand Guardian...still 2 faint lines..tak mungkin evap line....

Then sabar menanti smpai due period betul2 sampai...dan aku test lagi sbb ade yg kata HCG akan naik if kita betul2 pregnant...

ni pagi2 subuh aku wat..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

 Jeng jeng makin terang..Alhamdulillah...
penantian ku kini hampir membuahkan hasil..
nape tangan aku hitam nau...

 nampak tak?


Senyum kambing hubby dan yg bawah tu aku wat mase petang..nak tgk dia merah pink tak even tak check waktu pagi..dan Allhamdulillah...merah pink ...

Nampak kegembiraan suami dan macamane dia manja kan aku...dan dia sempat hadiahkan aku sesuatu...

 susu ye tuan2 n puan2 sekalian...trs cam loya rasa... ahahaha
demi baby aku lalukan je la..

Dan hp vivo satu hihi as my 2nd phone..
sbbnya samsung s2 aku dia jual kat Nepal haha dan tinggal Oppo je...now dah ade 2 balik..Vivo n Oppo..Love them...

Terus mesej kat akak yg jual strip ni kat aku dan dia kata dah positif 5 weeks..next week br nak jumpa doktor utk scan...harap segalanya dipermudahkan...Amin...

Ikutkan byk produk yg aku cuba dalam TTC kali ni..tp next time la ye..sbb aku mengantuk...since skrg ni asyik mengantuk...loya2 dan pening2 pun menjengah..mengade kan...worst part is aku tak boleh minum kopi....asal minum je muntah..sedangkan i am coffee addicted...waaaa


Akhir kata doakan sy dan kandungan ni selamat...Moga Allah lindungi kami dan izinkan aku menjadi seorang Ummi....Aminnnn
















try

click tau