Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Little Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Annur Humaira

Lilypie Angel and Memorial tickers

Arwah Akak

Lilypie Angel and Memorial tickers

**Click Here**

Wednesday, July 8, 2015

.. Ujian Yang Menyapa ..



Assalamualaikum...

Helaian demi helaian  halaman Quran aku selak...mencari kekuatan diri saat ujian melanda...jiwaku yang remuk dan hancur hanya Allah yang tahu...ingin kukutip kepingan hati itu...bawanya didalam genggaman ini dan pergi menghadap Ilahi memohon kasih sayangnya...

Walau aku hanya manusia biasa..aku punya hati dan perasaan...sedihnya hati bila disisihkan....dipandang hina tanpa arah...dimana salahku?? terangkan padaku???

Skali lagi ingin aku tegaskan , aku hanya hamba Allah yang lemah dalam menilai hidup...lemah dalam menghambakan diri padaNya...bila disapa ujian...aku terdampar lesu ibarat dihimpit serpihan kaca yang tak mampu aku alihkan....kenapa semua menunding jari padaku...tidak kah kalian sudi menerawang ke dalam hidup ku....bagaimana harus aku hadapi kehidupan ini tanpa cacian dan nista dari kalian....

Aku tak sempurna sebagai hambanya tapi aku ingin sekali menjadi yang lebih baik..salah kah aku...kenali aku...dekati aku...baru kalian sedar siapa aku....


Ku sedar kini aku tersilap percaturan...harus ku takuti ahli keluarga dan sahabat yang lebih tajam lidahnya dalam membenamkan diriku berbanding musuh yang menyerang...tiada kata yang ingin kutitipkan..Moga kalian diberikan hidayah Allah..dibuka kan pintu hati agar tidak sentiasa prasangka buruk pada keluarga sendiri....

Allah Maha Mengerti....Aku biarkan diriku dinilai Allah...bukan dinilai kalian....busuknya mulut kalian...busuk lagi hati kalian..ingat Allah itu sentiasa ada....

Suamiku, moga kau tabah dalam mengharungi kehidupan yang mencabar ini...hanya ibumu yang memahami dirimu..InsyaAllah ibumu sentiasa merahmati kita...ibumu adalh ibu mertuaku yang aku hormati dan sayangi....terima kasih ibu mertuaku kerana sentiasa menyokong kami suami isteri dan terima kasih atas setiap ingatan yang dititpkan...moga Allah panjangkan usia mu dan merahmati mu selalu...Amin...


try

click tau