**Click Here**

Annur Humaira Bt Mohd Rafauzi

My Baby Growing

 BabyFetus Ticker

Our Anniversary

Tuesday, July 21, 2015

..:: Kisah Raya Aidilfitri, Antara Gembira dan Sedih ::..



Assalamualaikum...

lama tol tajuk entry ni tersimpan dalam draft ni, tak tau smada nak publish atau tak...start je nak menaip..otak jadi tepu...beku...ni dah ok sket gamaknya...

Kisah Raya...

Tahun ni raya Aidilfitri aku sambut di rumah mertua di Kuala Pilah...best juga bila beraya di kampung halaman orang lain...byk benda aku belajar tentang culture keluarga suami aku...tak la byk sgt beza nye...cuma ade la sikit2...kebetulan raya kali ini aku masih lagi dlm keadaan mabuk..so membantu seadanya je, ziarah raya rumah saudara mara pun cuma beberapa buah rumah je aku mampu pergi..selebihnya cuma rest kat umah sbb badan aku dah lembik semacam...makan kat umah orang ni, rumah tu juga aku muntah2...huhuhu malu tol...tp apekan daya...

Kegembiraan...

Rasanya ramai dah sedia malum, raya tahun ni merupakan satu kegembiraan buat aku n suami sbb bakal menimang cahaya mata sulung kami...Alhamdulillah aku disahkan mengandung sebelum bulan puasa..dan aktiviti uwek uwek pun bermula..alahan jgn cite la...dr nasi...memasak...daging..sotong...udang..dan yang terbaru aku tak blh telan ikan....tgk je ikan seketul2 tu, automatik lutut aku jadi lemah dan perut aku menggelodak...anak oo anak...ummi turutkan aje kemahuan kamu sayang....

Bila tahu ye yang aku bakal menjadi ibu, hati ini mmg riang seriang riangnya....tak dapat bygkan bagaimana perasaan bila mengetahui aku kemana sahaja dengan zuriat ku di dalam rahim kini...Allahuakbar..indah perasaan itu...Terima kasih Allah atas nikmatmu ini...

Kesedihan...

Sedih...kerana ini tahun kedua aku beraya tanpa arwah akak ku disisi....segalanye menggamit kenangan silam..betapa aku merindui arwah...bertambah sedih bila kenangkan kedua ibu bapaku cuma beraya bersama adik ku yang bongsu..beraya bertiga sahaja kerana giliran tahun ini aku di Pilah dan abang sulung ku di Johor...raya tahun ni agak muram bagi aku...mungkin aku terlalu dimanjakan oleh keluarga ku...demi Allah aku sygkan keluarga ku....bukan bermakna aku tak menyayangi keluarga mertua ku...tp kemesraan yang terjalin tidaklah sedalam kemesraan kami..yaaa aku habiskan puluh tahun bersama keluarga ku...kini belajar menerima aku juga punya keluarga baru...

Syukur bila bulan lepas dapat berkumpul satu family di Shah Alam...terlalu bermakna utk aku....

p/s - buat zuriatku ini..terima kasih kerana membahagiakan ummi...walau kamu masih lagi di dalam rahim ini...kehadiran mu kini amat ummi nantikan...Ummi doakan kamu menjadi anak yang soleh/solehah..moga Ummi diberi peluang utk bertarung nyawa melahirkan kamu....menyusukan kamu dan mendidik kamu menjadi manusia yang diredhai Allah....terima kasih bayi ku....terima kasih Allah...




try

click tau