**Click Here**

Annur Humaira Bt Mohd Rafauzi

My Baby Growing

 BabyFetus Ticker

Our Anniversary

Sunday, January 25, 2015

.. : Terkilan ::..

Assalamualaikum...

Dua tiga menjak ni mood aku up and down sket.....ade sebab musababnya yg ssh nak diceritakan...sbb manusia tak kan paham...

Tak pe lah yang penting Allah paham....Allah peduli....manusia nak keji...nak umpat....nak hina...nak wat andaian buruk...buatlah selagi mampu sbb aku maaf segalanya umpatan keji korang kat aku...cuma perhitungan dengan Allah, korang tanggunglah kemudian hari....

Aku memilih Allah...Rasulku lebih dr manusia lain...yg menjadi keutamaan aku utk dihormati sesama makhluk cuma suamiku...kedua ibu bapaku....ibu mertua ku...yang lain tak penting utk hdpku...cukup hanya Allah bagiku....

Kekecewaan ini hanya Allah je yg mengerti, sbb bila dikeji...diumpat dan dihina seolah2 aku ni syaitannirajim yang bertopengkan manusia...jahat sgt dimata kamu ye...segala yang aku buat, jahat sungguh dimata kamu...sedangkan hakikat hidup ini, aku yg rasai....suamiku turut merasai..perit untuk bangun semula...tp apa kan daya..


Manusia yang sentisa mencari kesalahan dan keburukan orang lain ibarat seekor lalat yg sentiasa mencari busuknya nanah, kerana itu yang dicari, sedangkan kita mampu utk menjadi seekor lebah yang sentiasa mencari kemanisan utk menghasilkan madu yang memberi seribu manfaat...

Tak mungkin aku menyembah kamu2 yang membenciku...membenci perubahan ku...benci lah selagi mampu...

Iya aku bkn manusia sempurna, aku punya dosa lalu...kisah hitam yang menghantuiku...punya zaman jahiliyah ku juga...tapi salahkah bila aku cuba berubah menjadi lebih baik dr dulu, mendekatkan diri dengan Penciptaku...bkn mahu menjadi malaikat, cukup sekadar menjadi yg lebih baik...

Aku sanjung tinggi cita2 suami ku, untuk memperbaiki keadaan ekonomi kami ke arah yg lebih baik supaya dia dpt melaksanakan tggjawabnya sebagai seorang anak kepada ibu mertuaku, sebagai seorang suami yang baik juga sebagai seorang bapa yang bertanggungjwb, malah aku menyokong dgn hati yang terbuka kerana suamiku seorang lelaki yang baik...sanggup menyokong dengan memberikan tambahan modal walaupun sedikit kepada suami kerana itu yang terbaik...sanggup juga membantu suamiku dengan tenaga ku sendiri sebagai isteri...demi memastikan suamiku menjadi manusia yang diredhai Allah..kesusahan beliau, aku yang rasai, turut sama berkongsi duka...

Tapi masih dipandang keji oleh sesetengah pihak lebih2 lagi niqab ku sentiasa menjadi sasaran mereka utk dikeji Allahurobbi, manusia apekah kamu2 ini.......

Oleh itu aku serahkan segalanya pada Allah..kerana Dia adalah penilai yang teragung...bkn manusia....Aku akan menjauhkan diri dari kamu2 semua yang kononnya sempurna....


try

click tau