Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Little Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Annur Humaira

Lilypie Angel and Memorial tickers

Arwah Akak

Lilypie Angel and Memorial tickers

**Click Here**

Monday, March 4, 2013

..:: InsyaAllah Andai Sidia Imamku ::...

Assalamualaikum dan salam hormat all...

Hurmm dah lama giler agaknya blog ni dah macam dianaktirikan oleh daku...sumtimes sempat aku jengah dua tiga minit je blogpage aku ni... dah mcm2 benda kebelakangan ni yang jadi...seriusly aku terkejar2 sgt skrg ni dgn tugas yang agak overload  utk aku..tp demi meneruskan kelansungan hidup (  pergghhh ayat menunjukkan bangsa - apekah!!! ) aku terpaksa rela....hihi

Position yang aku hold ni macam dah menjauhkan aku dr hdp realiti je rasa, smpaikan bila time ade candidates yang dtg interview as my assistant dan aku yang kena interview diorg, aku yang desperated nak diorg terima position ni dan bantu aku...hahahaha...serius aku perlukan masa utk mendekat kan diri dgn Pencipta aku...dah semacam terlalu jauh...Ya Allah berilah aku kekuatan dan kelapangan hidup...AMIN .....

Dalam hidup aku ni dah mcm2 benda yang aku rasa...aku juga bukan manusia sempurna..byk salah silap yang aku buat....HUMAN WILL NEVER BEEN PERFECT...so do I...

Tapi Allah masih sygkan aku...aku yakin coz He gave me teguran dgn cara ,menimpakan aku dugaan yang hampir membuatkan aku jadi gila....menjatuhkan aku...bukan jatuh biasa tapi jatuh tersungkur ibarat down to toilet and  push me down...Teguran yang Allah beri adalah dgn menemukan aku dgn jodoh yang mengajar aku tentang erti kehidupan dan menghargai setiap insan di sekeliling aku...hatta diri aku sendiri....I dunno wether I need to regret or thankful....

I was regreted, but now aku dah mula bangkit slowly dan alhamdulillah segalanya berjalan dgn izinNya....cuma menuntut aku mencari kekuatan dan kesabaran yang tinggi...Allah temukan aku dgn org yang salah agar aku akan belajar menghargai orang yang akan menyempurnakan hidup aku kelak...

Insyaallah andai diizinkanNya...ada jodoh dan kebahagiaan aku in future,  aku akan tamatkan zaman bujang aku dgn si dia yang banyak memotivasikan diri aku dan menyokong aku mental fizikal...juga byk memulihkan semangat aku yang hampir hilang..selain family, dia byk membantu aku mengatasi trauma kejadian yg lepas...I can say I'm almost crazy bila ditimpa dugaan Allah..setahun hidup aku bergantung kepada ubat depression pills yang dibekalkan doktor...akal aku hampir hilang...semangat aku luntur ketahap negative....dunia aku trs gelap gelita...sampai family aku bersusah payah mencari cara untuk memulihkan semangat aku...mak, abah dan adik beradik aku adalah org yang paling byk bersusah demi memulihkan aku...Ya Allah kau berikanlah rahmatMu sentiasa mengiringi mereka...

Sehingga aku ditemukan dengan Rafauzi Ismail a.k.a Mr Specky Diver, divers in Royal Malaysian Navy.... dia senasib aku...gagal dalam rumahtangga cuma kisahnya berbeza dan bezanya dia seorang yang kuat dan tabah...dia byk membimbing aku...menasihati...memotivasi dan akhirnya sudi menghulurkan cinta dan kasih yang tak terhingga untuk aku...saat ini aku sangat menghargai nya kerana Allah....mencintai dan mengasihi si dia kerana Allah..dan kini tak keterlaluan if aku katakan aku sangat menyayangi insan yang bernama Rafauzi dan tersedar yang aku jatuh hati pada dia...Ini mungkin takdir Allah...alhamdulillah si dia adalah lelaki yang beragama dan menuruti perintah Allah...

Cuma kini kami menanti saat disatukan dgn satu ikatan yang akan menghalalkan hubungan ini..InsyaAllah...Moga Allah permudahkan segalanya....

Moga Dia menjadi Imamku satu saat nanti....cuma masa dan waktu yang menentukan...AMINN....

last but not least....IN OUR LIFE...WE WONT GET WHAT WE WANT BUT WE GET WHAT WE DESERVE...SO APPRECIATES PEOPLES AROUND YOU...

p/s - malam ni mood agak soft and jiwang sket....


3 comments:

Murni Alfathunnisa said...

woah..tak lama lagi dapat makan nasi minyak..yeay!

semoga berbahagia selalu..:-) bila la my turn ni..haha

Ummi Annur Humaira said...

insyaallah...moga2 ada jodoh...

cik murninye turn dulu agaknya..huhu

ummizarra said...

Tahniah yunk.. nora doakan semoga kali ini akan kekal smpai akhir hyt...
yg lepas kite jd kn teladan...
Nora juga hadapi situasi yg sama.. dlm sekelip mata semua hilang jatuh terduduk namu ALLAH itu tetap ada utk kita..

try

click tau