Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Little Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Annur Humaira

Lilypie Angel and Memorial tickers

Arwah Akak

Lilypie Angel and Memorial tickers

**Click Here**

Wednesday, November 25, 2015

..:: Set Berpantang Pilihan Aku ::..


Assalamualaikum


Hari ini masuk hari ke 21 aku berpantang...first time berpantang fuh fuh....tapi nasib kurang baik, aku berpantang tanpa baby...sape tak tau cite leh la tgk previous entry aku....

Tapi Allah sygkan aku sbb Dia dah simpan wildan syurga aku kat sana..yang InsyaAllah akan menjadi saham akhirat kami suami isteri.Aamiin...dan aku juga bersyukur dikurniakan keluarga yang sangat penyayang..mak abah aku sggup dtg dari utara utk jaga aku time pantang...adik aku sggup fly dari Sabah untuk ceriakan hati kakaknya yang lara ni...ecehh...mak mertua aku sggup dtg dr selatan temankan aku time nk dekat2 bersalin n mandikan,kapankan jenazah baby aku...cari pulak akar kayu untuk menantu dia ni agar cepat sembuh...abang aku...ipar2 duai dtg melawat utk bg semangat...dan suami aku yang Alhamdulillah sangat memahami dan membantu aku di saat aku berpantang ni...sian dia...nasib kedai kitorg ade pembantu, so suami blh fokuskan untuk jaga aku time pantang...aku bersyukur Allah kurniakan suami sebaik dan sesabar dia, melayan kerenah aku time ni...

Okeh sblm aku melalut ke tok nenek endut embah bagai..baik aku straight to the point...topik kali ini yg aku nak share even aku tau takde pun yang hadap ak baca blog cikai aku ni hihi..ade lah pasal set berpantang...pilihan aku...
-
-
-
-
-
-
-
-

Taadaaaaa....



ofcozez la Nona Roguy ( Herbanika Bersalin )
yang sebelah kaler coklat tu bengkung BBC...

Sebenarnya set NR ni dah pun aku listkan sebagai set bersalin untuk pantang anak first..tp dah anak pun dah takde...aku ttp juga nak set ni untuk rawatan pantang aku...  Harga satu set pun cuma RM 240 sahaja dan aku beli dari agen BBC ( Blessed Beauty Confinement ) yg mmg based kat Shah Alam...korang leh search kat facebook....under kak Aisyah or dikenali sbg Kak Ice...

Ni pun sbb kakak cendana puri tu sudi nak COD ( Cash On Delivery ) kt umah + dia pun perawat pantang (under BBC juga) a.k.a tukang urut..dan siap2 aku beli skali bengkung BBC - RM 50 satu dan pakej urut 3 hari terus (RM 270)...
Bengkung ni aku beli 2 sbb leh gilir2 pakai...satu basuh satu pakai....tukang mengikat bengkung ni tanpa jemu dan istiqomah adelah suami aku..hahahahha hari2 kena bungkus bini dia lepas mandi..siang malam...dah la hari2 dia mandikan aku...sapu krim bagai..pakaikan stokin...bungkus aku....nasib mak aku ade untuk siapkan mknan aku..kalo tak...pakej sekali memasak jatuh atas bahu dia hahaha, tp arini mak aku dah balik Sungai Petani, so dia jd chef bidan terjun, terpaksa la aku makan masakan suami aku yg mithali ni walaupun tak sedap...hihi..mak aku ckp time pantang bini kena rehat betul2...basuh pinggan pun tak boleh..sapu sampah ke ape ke sume tak boleh...kena jadi tuan puteri 44 hari..so berbaki lagi 23 ari aku akan menjadi puteri duyung a.k.a mumia...kena nikmati saat ni betul2..nasib ko la bang.... bengkung bertali  mcm dalam pic bawah ni...

 Kredit pic dr BBC Fb page...
Ni bukan body aku sbb aku x seselim ini...
hihihi... 

Bengkung mumia aku paggil sebab cer beli 5 pastu lilit dr atas smpai bawah...silap2 leh jadi kain kapan terus...haha...


Dalam pic atas tu adelah ape yg ade dalam Set Herbanika ni...dia ade  

  1. Krim barut - Yang tak berapa panas pun bila pakai time nak berbungkus (berbengkung)..bau dia best...
  2. Lulur mandi - Yang ni aku suke sbb bau dia mmg bau herba zaman dulu2...kira aku pakai ni leh feeling2 mcm anak dara zaman batu...suami aku time melulur ni mmg dia akan sental satu badan aku pastu dia akan simpan sket untuk lulur badan dia plak..bleh...ape motif dia nak berlulur smpai skrg aku tak leh nak pikir...
  3.  Minyak Herbanika - Tak tau nak ckp ape sbb biase je minyak ni...tak panas sgt..bau herba tp bagus untuk keluarkan angin2 badan..haaa boleh jadi pilis juga..ajaibkan...
  4. Uncang Cuci Herbanika - Ni ko rendam mcm buat air teh untuk buat cuci miss V...best sbb rasa fresh...takde gatai pun...buat mandi pun bley...
  5.  Akar Herbanika - Ni untuk buat minum, masak dalam periuk dan boleh buat minuman harian, campur madu sket..untuk aku agak panas air akar ni sbb mulut aku asyik pecah2 je..mata ikan tu..hazabedah kot..so aku minum selang seli...Tak larat nak tanggung sakit mulut...bila aku kurangkan, mata ikan pun segan2 malu alah nak datang hinggap aku...tp yang bagusnya sbb aku membuang angin dengan jayanya...kentut sokmo hahahaha....
  6.  Pil Phytonatal - Part ni paling best..ni kira cam killer produk NR la, terbaik sbb dia akan menghilangkan sembelit yang dialami oleh ibu2 berpantang...melancarkan nifas smpai kluar segala jenis darah yg patut keluar...dan sebagai milk booster...( bagus untuk yang nk breast feed baby tapi tak bagus utk aku sbb ari pertama aku consume je pil ni..trs aku kena bengkak susu...baby takde rezeki untuk susu aku yg meriah smpai aku demam dan terpaksa amik ubat stopkan susu...tukang urut pun tlg mcm2 untuk keluarkan susu yg dah terkumpul, suami aku pun smpai kena berlakon jadi baby hahahah...azabbbb okeeehhhh....heaven bagi yang nak milk booster tu...

Itu la item2 dalam set berpantang tu, kenapa aku pilih NR?
 
Sebabnya mula2 aku dah setkan dalam kepala untuk nak Brestfeed baby aku secara eksklusif...tp bukan rezeki baby aku...sbb rata2 yang dah consume produk NR bg positif feedback yang set NR sangat mesra baby dan byk membantu bila baby kena kuning, juga sangat baik untuk membanyakkan susu sebab herba2 yang dipilih bukanlah dari jamu2 yang terlalu panas...

Even tak dapat bf baby aku, aku still nak juga pilih set NR dan ianya tidak mengecewakan...bagus produk ni sbb pengaliran darah nifas aku lancar...angin tak berkumpul dalam badan dan pengecutan rahim berlaku sangat pantas, selain itu perut cepat kempis..takdela kempis cam papan tu, tapi banyak perubahan juga sbb aku tak tinggal lansung pakai bengkung...24/7 berbungkus....aku syak berat aku turun ni..hihihi lom cek lagi....sbb suami kata aku makin mengecut..muahahahaha.....aku akan teruskan consume Pil Phyto even lps abis pantang sbb dia menyuburkan rahim juga...nak cuba pregnant lagi pasni...

Bukan itu je tau, ade item lain yang membantu merawat aku time pantang ni...scrol lagi kat bawah...

_
-
-
-
-

cukup cukup....


 Mestilah lotion mustajab pati halia 
yang extra hot, ni aku pakai bila krim barut aku dan tggl sipi2 je lagi...so aku selang seli kan dgn ni, aku suka lotion ni sbb dia sgttttt panas....sesuai untuk process mengecutan rahim...
Ok yang ni pulak bengkung modern V Asia, harga murah je RM 30 hengget,yang ni suami aku br beli semalam sbb aku tetiba meraban nak bengkung camni kununnya nak pakai time ptg2...Tak yah berbungkus bagai...so kekdahnya malam berbungkus...siang berzip zap je...yg jenis mmg kejap kat perut...rasa slim trs bila  pakai...hihi...tp cover takat perut je...time malam aku pakai lotion panas tu, zip zap ni kat perut, ikat bengkung tali dr pinggang ke peha...bukan aku la buat...semestinya suamiku la...kunun untuk meramping kan pinggang...muntah okess...sepanjang berpantang ni mmg seisi rumah berbau herba...best tp if ade bau baby lagi best..isk isk...

Beriban juga duit suami aku abis untuk kos rawatan aku termasuk ulang alik ke hospital...sian abang...Moga Allah luaskan rezeki abang ye....

Okes cukup la bebelan aku pasal set pantang...nnti2 kita cite bab makan time pantang plak...aku nak tgk law n order jap...bye...

No comments:

try

click tau