Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Little Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Annur Humaira

Lilypie Angel and Memorial tickers

Arwah Akak

Lilypie Angel and Memorial tickers

**Click Here**

Saturday, April 18, 2015

..: SK-II And Diet ( My Routine Regime ) ::..

Assalamualaikum...dan salam hormat...

Ade yang email dan tanya via fb kenapa tak blh nak komen kat setiap entry aku skrg....

Jawapannya ialah ade beberapa mata yang sedang memerhatikan setiap gerak geri aku untuk dijadikan bahan status di FB mereka untuk diumpat keji, nista  dan juga FITNAH...sbb aku dah ade few evidence which is involving with the close person..and I will let them do it as long as diorg tak menyakiti keluarga dan setiap yg aku syg....bagi aku simple...ko penat ko berenti la...dan aku tau kenapa jadi mcm tu..sebab cemburu dan dengki yang menguasai selain drpd nak membuktikan yg aku ni manusia keji...so what??? DO I CARE? tak luak pun duit aku....

That's why aku unable kan kotak komen supaya hidup aku tak terpengaruh dengan aura negatif diorg..hihuhi....aku doakan diorg dapat hidayah Allah dan sedar yang hidup ni tak lama....

STOP about that...

Entry ni psl SK-II dan Diet? actually aku nak wat entry satu2 tapi disebabkan malas tahan jamban so aku sekalikan lah ye..haha....my life is my rules....

Dengan ni ingin aku hebahkan satu dunia bahawa aku sekarang adalah SK-II user...hahaha ok tak klako...sebenarnya dah 10 hari aku jadi SK-II user ni...since berniqab aku kurang menjaga tentang kesihatan kulit tak macam sebelum2 ni, skin care jadi rutin, make up and so on.....smpai la pada satu hari...aku merenung cermin dan tgk kulit aku dah makin lama makin kasar...siap ade pakej starting wrinkles bagai (tak tau samada nak nanges atau nak gelak)....aku ni jenis dry + combination skin, jerawat bukan problem besar yang aku alami..tapi tona kulit yang tak sekata...macam kertas pasir...

Al maklum lah bila umur dah cecah 30-an ni...kulit pun makin menjadi penuaan...dan aku dah lama teringin nak pakai SK-II bila tgk byk kawan2 aku yang jd pengguna SK-II mempunya kulit yang cerah dan mulus...gitewww

Sejak aku and habibi dilantik menjadi Self Employment...+ aku pun ade wat tambahan meniaga nasi lemak...mee...bihun...koeytiaw secara kecil kecilan (ikut mood jerk) dekat mini mart kami then aku berjaya juga kumpul2 duit untuk dptkan ape yang aku nak..suami pun izinkan asalkan niat aku hanya nak cantik untuk dia... sebab ade yang mempertikaikan aku berniqab..so untuk ape nak berskin care bagai...for me it is depends on people...aku nak jaga kecantikan dan kesihatan because of my husband....that's it...


Trial Set of Pitera SK-II...dapat 1 Facial Treatment Mask, 1 botol 30ml Clear Lotion (toner),
1 botol 75ml Facial Treatment Essence (Pitera Water)/Miracle Water
RM 200++...x ingat plak...include GST okes...


This is my first trial of SK-II, kenapa tetiba satu hari tu aku ajak suami pergi Aeon Bukit Tinggi Klang nak beli skincare product, dan aku trs ke kaunter SK-II dan setelah kaunseling bagai, SA tu suggest utk aku try set ni dulu  tgk sesuai ke tidak...
Alhamdulillah kulit aku makin lembut, cerah dan licin...baru 10 hari ku pakai....InsyaAllah aku akan dapatkan kulit yang aku nak if pemakaian secara konsisten..so aku target nak dapatkan few things lagi lepas ni...

After 10 days aku pakai dengan istiqomah (eceeehhh) smlm aku nak cari Clear Lotion dia, nak beli yang besar trs.... jimat...dan diorg ade promo purchase with purchase...terbeli la set bawah ni pula...



SK-II Colors Collection Set, actual price dia untuk set ni adalah RM 700++ 
tapi purchase with purchase dapat la RM 179 sajork....

Dalam Box tu ade satu Cosmetic Pouch, Treatment Essence, Cleanser, Moisture Beauty Lipstick and Care & Control Cream (more to make up base)..aku saje nak try yang ni plak..tgk ade keserasian atau tak...


Yang tepi kiri skali botol besar tu yang aku beli smlm...
Clear Lotion 215ml = RM 215 sahaja..

Yang 150ml dah RM 199, so which one is better? 

Nampak tak yg bling2 atas beg merah baldu tu? yang tu free gift je...cermin sajork....dan dua keping yang putih tu adelah eye cream for wrinkle..tester sahaja dpt free..okla berbaloi juga la...

Cuma Stempower and Ceanser je blm beli sbb bajet sudah abis...akan kukumpul lg untuk beli lagi dua benda tu okes...aku nak istiqomah dgn yang basic sahaja, yang lain kumpul free gift saja..boleh? hihuhi...target dulu...dua benda tu pun dah nak dekat 1k..pheww...

Nanti after few month aku up lagi k testimoni SK-II ni..huhu doakan kulitku selembut sutera okeh...haha...

CIte pasal diet ni...baru je start 2 hari...aku try diet seimbang yang mana aku kena kira kalori makanan yg aku consume hari2 supaya dapat kurangkan berat badan...target aku tak banyak 15kg sebelum raya..agak fussy sbb terpaksa kira kalori setiap kali aku nak makan..kena tahan nafsu yang membuak2...tp InsyaAllah aku akan cuba yang terbaik...huhuhu Doakan aku dapat capai mpian aku...nnti aku update berapa kg yang turun..hihi

take note to stalker : Jgn pikir aku jenis yang nak merengek kat suami je bila nak dptkan sesuatu, aku akan usaha smpai aku dapat, bila suami aku offer ape2 aku amik je la, dah tentu dia nak yang terbaik untuk isteri dia sbb dia tau wife dia ni bukan jenis menyusahkan orang...aku terdidik berdikari sendiri dengan setiap titik peluh aku, ...walaupun aku dah tak bekerja sekarang di bawah orang at least aku ade side income aku sendiri + gaji dari minimart yang kami suami isteri usahakan ...so aku bebas nak buat ape pun dengan duit aku..ok sila jadikan saya bahan umpatan lagi k..moga berbahagia hendaknya

Sekian Wasalam...nak tido dah..babaiiiii Assalamualaikum....












try

click tau